Platinum Development

Dezvoltare personală în carieră și în viața personală

Business Days Cluj-Napoca – Impresii

antreprenoriat
Povestea incepe cam asa: intr-un cadru idilic si intr-o zi frumoasa de vara se intalneste un numar impresionant de oameni (peste 800) dispusi sa petreaca 2 zile impreuna. Peisajul este pitoresc si animat; poti gasi pe metru patrat somitati in domenii diferite, antreprenori, specialisti si reprezentanti a numeroase companii mai mari si mai mici, persoane aflate la inceput de drum si, nu in ultimul rand, studenti ambitiosi si dornici sa invete si sa-si inceapa cariera cu dreptul. Povestea se cheama – Business Days Cluj-Napoca.

 

Forfota mare “mon cher”,  evenimentele se succed cu repeziciune; n-ai timp sa stai prea mult pe tanjala daca vrei sa iei cat mai multe cu tine si sa participi in lant la ceea ce ai triat in prealabil ca face parte din obiectivele tale principale.

Am invatat, am impartasit, m-am conectat, am legat relatii, prietenii noi si am consolidat altele mai vechi.

Ce am luat cu mine?

Experienta, informatii, idei, inspiratie, motivare si multa incredere in viitor.

Sa vedem cateva dintre ele:

De la Andrei Postoaca am invatat inca odata ce inseamna “sapaturile”, adica sa ai obiective clare si cat mai minutios detaliate despre clientii tai. Anume, cum sa te focusezi pe o anumita lista scurta deodata, gasind punctele de legatura cu acei clienti (10-100, in functie de obiective si marimea companiei tale). Ideea pune accent pe calitatea networking-ului pe care-l faci si pe increderea rezultata intre oameni.

Felix Daniliuc a reusit ceva ce nu credeam ca se va intampla vreodata, si anume sa-mi insufle o viziune mai prietenoasa asupra bancilor, cat si multe insight-uri bune despre ce trebuie sa cunosti atunci cand vrei sa te parteneriezi cu o banca. Totodata a accentuat importanta pasiunii in ceea ce faci, si am avut ocazia sa vad pe viu ca vorbeste foarte serios cand e vorba de asta.

Florentin Banu a fost o prezenta rara, care a fascinat prin punctarea ideilor, spuse direct in fata, fara ocolisuri, dand lectii de viata cu utilitate concreta. A folosit explicativ, si cu mare succes, studiul sau propriu de caz: constructia Joe si cum a ajuns sa creasca, fiind ulterior vandut catre Nestle.

Marius Dontu mi-a aratat potentialul urias de crestere atunci cand esti axat pe un tel si calitate, fara sa faci rabat in a obtine asta.

Marius Ghenea mi-a dat cateva lectii importante pentru mine personal si mi-a plasat cateva semne de intrebare pe care deja m-am apucat sa lucrez.

M-am bucurat alaturi de Andy Szekely de realizarile sale recente, lasandu-ma inca odata inspirata de imaginea unui om care face din pasiune ceea ce face. E ca o mana cereasca sa ajungi sa stii exact ce iti place, sa ajungi sa faci ce-ti place, si apoi sa ajungi sa delegi ceea ce nu-ti place. O reteta minunatat a succesului, se recomanda in doze mari.

Florin Rosoga mi-a dat cateva sfaturi pertinente pentru site si-i multumesc pentru asta pe aceasta cale.

Elisabeta Moraru a oferit o imagine din interiorul Google si noile tendinte, cat si care sunt cautarile cele mai populare astazi (Ex.: auto, travel, health, real estates). Totodata a reamintit de cateva tooluri utile pentru a cauta si-ti defini piata, precum insight/search sau sktool. Alte cateva statistici de retinut vizeaza faptul ca pe primul loc in motivatia de a cauta pe celebrul motor de cautare se afla continutul cu 38%, apoi comunitatile/socializarile cu 28% si pe locul 3 avem email-ul. Ca si contrast la polul opus avem un 5% doar pentru cautare. Multumim de insight.

Frederic Lasnier mi-a dat o lectie de realitate despre ce urmaresc sefii mari de companii atunci cand isi aleg colaboratorii sau potentialii furnizori. Si desigur, a dezvoltat intr-un mod cat mai vizual avantajele tehnologiei cloud.

Petrus Stuparu mi-a demonstrat pe viu abilitatile naturale si spontane de a vorbi in public, de a transmite un mesaj si a fi haios in acelasi timp.

Florin Campeanu m-a captat prin stilul sau unic de a vorbi si a prezenta lucrurile. A pus accent pe proverbul african, “apele tulburi nu te fac un bun marinar” si despre stergerea cuvantului “criza” din firma sa. Totodata a mentionat importanta iesirii din zona de confort si a gasirii nisei. Perfect de acord.

Sorin Axinte m-a incantat prin bunul simt si modul altruist de a lucra cu un scop inalt, ca un adevarat vizionar, insa ramanand low profile.

Laszlo Pacso m-a impresionat inca odata prin dedicarea si puterea de munca pentru a pune pe picioare un astfel de eveniment de anvergura si capacitatea de a mobiliza o intreaga armata pentru asta. Un adevarat leader din umbra. Felicitari tuturor organizatorilor si echipelor implicate.

Eusebiu Burcas mi-a aratat savoarea combinatiei intre ospitalitatea ardeleneasca si spiritul de gazda cu omul care stie ce sa faca cu banii si stie cum sa-i invete si pe ceilalti.

Andrea Telegdi a adus in prim plan importanta angajatilor implicati, subiect care mi-a mers manusa din prisma prezentarii mele despre managementul relatiilor cu clientii. Ea a punctat faptul ca un angajat implicat este de 4 ori mai performant, si ca echipa trebuie sa fie unita, intr-un cadru propice, sa existe sustinere atunci cand unul dintre colegi iese din zona de confort.

Lorand Soares Szasz a facut deliciul salii cu prezentarea “Managerul taran din secolul XXI” si cutiutele de Viagra “under cover”. A dezvoltat de fapt conceptul anotimpurilor si ce inseamna fiecare anotimp pentru business-ul tau.

Participantii la workshop si la masa rotunda, in cadrul carora am fost speaker, si mai ales cei cu care am putut interactiona direct mi-au dat feedback-uri utile si mi-au aratat care sunt nevoile si interesele lor. Va multumesc pe aceasta cale si ma bucur ca v-am cunoscut.

Acelasi lucru pot sa-l spun si din cadrul sesiunilor de business networking.

Precum se intampla intotdeauna in viata (si acum am generalizat cu prisosinta), cu unii am rezonat mai mult, cu altii mai putin. E normal sa fie asa si cu cat ne obisnuim mai repede ca nu putem sa multumim pe toata lumea cu atat ne vom usura mai rapid munca pe calea dezvoltarii noastre. E o povara greu de dus daca nu o poti gestiona si o iei prea personal. Pe vorba mentorului meu: “cand am incercat sa-i dau gata pe toti, era sa mor incercand”.

Si sigur, lista ar putea continua, insa macar v-am aratat o mostra despre ce oportunitati minunate se afla in spatele unor astfel de evenimente de genul Business Days.

 **************************

Dupa 2 zile si 80 de carti de vizita acumulate; un numar mult prea mare chiar si pentru capacitatea mea de memorare (afirmatie pentru avizati); urmeaza despartirile si sentimentul de regret ca s-a mai terminat o editie. Si ca multe fetze dragi vor ajunge fiecare in diferite colturi, si nu stiu cata apa va mai curge pe Bega pana cand am sa le pot revedea, pe rand pe toate.

Gasiti aici testimonialul meu de la editia a 6-a, Business Days Timisoara.

Trimite un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *