Platinum Development

Dezvoltare personală în carieră și în viața personală

Apple Store – un exemplu de succes?

Steve JobsM-am gandit sa expun din cand in cand studii de caz interesante care ne pot ajuta in business. De ce? Pentru ca in asa fel putem sa vedem exact ce prinde si ce nu prinde la public. De vreme ce brandul Apple este pe val, si nu de azi de maine, este un exemplu mai mult decat bun pentru succesul in afaceri, chiar daca Steve Jobs (antreprenorul vizionar) ne-a parasit. Judecand dupa expectantele Iphone 5 afacerile merg inainte, iar marele fondator a reusit sa insufle acea unicitate care face din brandul sau de suflet un nume cu care multa lume rezoneaza si probabil va continua sa rezoneze.

Sa nu uitam ca tot Steve Jobs spunea intr-unul dintre speech-urile sale, exemplificate de toti fanii si aplicantii de public speaking, ca totul este despre client, despre ce vrea acesta si sa descoperi asta chiar inainte sa stie ce vrea. Cam asa functioneaza o minte vizionara. Dar de fiecare data deschiderea spre confortul clientului a fost un factor de baza pentru brandingul Apple. „Oamenii trebuie sa stie cine suntem si ce insemnam”– spunea el.

Si exemplul care doresc sa-l mentionez este insasi „platforma de descarcare” catre consumator, prin celebrele Apple Store.

De ce are un Apple Store asa mare succes?

Pai hai sa vedem pentru asta, care este diferenta intre un magazin clasic ce vinde componente IT si produse similare. Ele isi descarca marfa intr-un spatiu mai mare sau mai mic, in asa fel incat sa le poti vedea si eventual testa. Insa exista acea nota de impersonalitate si stare de disconfort in a explora prea mult sau a cere prea mult intr-un astfel de magazin.

Ce a facut Apple Store?

A reprodus conceptul de lounge pentru magazinele sale. Si anume, Steve Jobs s-a bagat putin in mintea clientului si de acolo a identificat toate aceste lacune existente pe piata. Pe langa asta isi cunostea produsul si il iubea la nebunie. Si atunci s-a gandit asa. Deci clientul meu vine intr-un astfel de magazin sa-si achizitioneze un computer (dam exemplu) care are fiabilitate mare, calitate buna doar e conceput de mine, posibil pe viata, va plati pe masura; deci el are nevoie si are tot dreptul sa cunoasca si sa se imprieteneasca cu viitorul sau partener de viata/business, etc. Multi pot sa fie utilizatori de Microsoft sau sa fie la prima achizitie de Mac, eu nu am de unde sa stiu asta si nici nu exclud ideea. Si nu inveti sa folosesti un Mac doar printr-o simpla simulare. Ai nevoie de timp, poate sa revii de cateva ori, pana cand simti ca esti stapan pe noua ta achizitie si esti pregatit s-o cumperi. Astfel ca am sa-ti creez o EXPERIENTA.

Vi, stai, te relaxezi, ca intr-un lounge, nu te bate nimeni la cap cat stai sau de cate ori revii, daca ai nevoie de ajutor exista oameni pentru asta. Si la acest capitol a fost si mai inteligent. Nu a bagat doar vanzatori profesionisti pentru a relationa cu clientii, ci chiar fani si utilizatori pasionati de Mac, care ajuta sincer si cu sufletul deschis orice incepator.

Si prin acest concept Apple Store s-a transformat intr-un mediu familiar, in care ai timp sa te indragostesti de produsul tau si sa-l cumperi aflandu-te in perfecta cunostinta de cauza.

Si stiu ca multa lume se intreaba cand o sa avem si noi Apple Stores in Romania. La acest lucru nu am raspuns pentru voi, doar zvonuri contradictorii, insa nu ne ramane decat sa luam exemplul si sa-l replicam aplicabil in business-ul nostru.

End of story.

Trimite un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *