Platinum Development

Dezvoltare personală în carieră și în viața personală

Comunicarea virtuala preambul spre cea reala

comunicarea online, zona de confort, training si coaching, Business Days,

comunicarea online, zona de confort,

Saptamana trecuta, dupa cum stiti a avut loc Business Days, editia 12, la Cluj-Napoca. Am fost speaker in cadrul workshop-ului comunicare si de-a lungul intregii saptamani am purtat discutii pe aceasta tema. In cadrul event-ului si avand acces la un numar atat de mare de persoane din toate domeniile am ajuns la concluzia ca avem o problema generala la capitolul concepte si intelegere. Incepand de la performanta, motivare si pana la comunicare fiecare intelege altceva. De aceea mi-am si inceput workshop-ul dorind in timp record sa trasam o linie de start.

Pentru unii comunicarea e apa de ploaie, in companii de exemplu multi considera ca a face astfel de training-uri e ceva de genul „hai sa mai bifam 2 zile de soft skills”. Dupa altii e o simpla unealta si care nu are mare relevanta in procese. Dupa altii e intelegere, e dialog, schimb de informatii si lista continua pana la tot ce puteti voi sa va imaginati.

Insa si ceea ce fac eu acum e comunicare sau preambul spre comunicare. Prezenta mea virtuala si faptul ca foarte multa lume nu ma cunoaste in realitate, sau eu nu-mi cunosc un numar si mai mare de cititori, poate fi interpretata ca o forma de monolog, deoarece lipseste conditia principala a comunicarii „minim 2 persoane”. Numai ca sunt persoane care raspund celor scrise de mine si deci inchid circuitul minim (adica au o reactie, plaseaza un feed-back), dar cel mai frumos e cand ajung sa comunic direct  in astfel de event-uri precum Business Days.

E  o mare incantare profesionala si personala sa ajungi la astfel de evenimente si sa vina oameni la tine, care deja te cunosc de pe online si sa ai si tu sansa sa-i vezi la fata. De altfel si eu fac acelasi lucru cu persoane pe care le citesc, le admir, sau le cunosc doar din mediul online. Fraze precum: „oooh, te stiu de pe facebook; sunt abonat(a) la tine pe site si ti-am citit toate articolele/ultimul articol”, sau chiar  „cred ca ne stim de undeva …. aaah acum stiu de unde” sunt tot mai frecvente si duc la o etapa noua de relatie. Astfel ca indiferent ceea ce faci, prezenta ta virtuala te ajuta si va continua tot mai mult sa te ajute, cu cat ne adancim in aceasta era digitala.

Zona de confort

Am tot mai des discutii cu diverse persoane despre prezenta pe canale online si iesirea din zona de confort. De fapt, discutia aceasta devine atat de frecventa incat m-am decis sa-mi astern raspunsul aici pe hartia virtuala. Adica: astazi daca vrei sa ai cel mai mic impact in viata oamenilor nu-ti mai permiti sa te plafonezi in zona de confort si sa zici ca „eu nu sunt cu din alea” sau sa dai senzatia ca a fi pe facebook, sau a scrie lucruri despre tine pentru toata lumea e o indeletnicire josnica, de exhibitionism, sau mai putin potrivita pentru nasul tau. Sa fim seriosi. Am multi colegi, ca si mine de altfel, care nu au fost prea fericiti cu aceasta „iesire de rampa”. Dar au si am facut-o!

Daca ti-ai calculat bine pretul platit conform obiectivelor tale, trasate pe hartie, iti va fi mult mai simplu sa iei decizia corecta si sa vezi realitatea in fata.

Sa fim foarte bine intelesi, intr-o lume in care exista mai mult de o singura persoana, fara comunicare esti mort. Daca ai o comunicare defectuoasa esti ineficient, daca ai o comunicare negativa intri in belele, si daca ea e eficienta esti pe drumul cel bun catre obiectivele tale. Pentru ca doar asa poti creea relatii, te poti face inteles, te poti promova, iti poti coordona angajatii, te poti face remarcat de sef(a), ii poti educa pe copii si dupa caz pe parinti, iar lista continua. Ca sa nu mai vorbim de importanta in customer service. Acelasi model cu impact se adapteaza si in lumea online prin comunicarea virtuala.

Poti sa fii cel mai tare conferentiar, doctor, care pana azi ai fost invadat numai pentru ca te stie lumea, dar pe mediul online sa nu existi, pentru ca cica nu e de nasul tau. Conform mersului lucrurilor si tuturor statisticilor facute de cele mai credibile nume in domeniu, acest decalaj intre nivelul profesional si vizibilitatea online se va reduce in urmatorii 10 ani, adica daca nu esti vizibil si cautabil online nu o sa te mai caute nici pe tine nimeni.

Astazi, in plin boom al generatiei Y si al „contaminarii” respectiv al nevoii de ajustare al celorlalti ai de luat in calcul prezenta ta online. Este chiar o datorie, in momentul in care vrei sa ai impact cantitativ al calitatii muncii tale, cred ca v-ati prins de substratul exprimarii mele. Poate tu crezi ca mai e o optiune, dar in ceea ce ma priveste deja cred ca a devenit o cerinta obligatorie.

Trimite un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *