sfaturi pentru antreprenori, tinerii mileniali, noua generatie,Probabil sunteți la curent cu noțiunea de milenial, mileniali sau mai pe englezește așa millennials cu doi de „l” și doi de ‚n”; cu atât mai mult dacă sunteți antreprenor, manager, părinte de milenial sau însuși un mândru reprezentant al acestei generații.

Există o diferență relativ minoră în a defini anii între care s-au născut aceștia, dar cea mai frecventă referire duce către începutul anilor 1980 și până în jurul anului 2000, de unde și numele.

Asta înseamnă, făcând o aritmetică rudimentară, că milenialii astăzi au între 18 și 36 de ani, oameni în plină forță și care în 2025 cu o vârstă cuprinsă între 26 și 44 de ani vor domina piața muncii, ajungând la 75% din forța de muncă globală.
Mai mult decât atât, această generație devine pe an ce trece cumpărătorul principal al produselor și serviciilor voastre. Așa că, analiza din punct de vedere al clientului devine de asemenea interesantă și importantă pentru o afacere de succes.

Mai pe românește, în câțiva ani această generație va aduce cele mai mari profituri sau pierderi unei companii față de oricare altă generație de până acum. Și peste statutul de consumator principal se va suprapune influența pe care aceștia o au asupra părinților lor, care pot recanaliza propriile opinii în funcție de ai lor și asta pentru că în mod suprinzător, sau nu, această generație are o relație bună cu părinții și un procent mare a raportat ca best friend (cel mai bun prieten) pe unul dintre părinți. Așa că influența este reciprocă, dar datorită tehnologiei și a iscusinței mai tinerei generații bătălia e ca și câștigată, mai ales când vine vorba de shopping de mai proaspăta generație ultratehnologizată.

Cine sunt milenialii?

Pentru a-i înțelege trebuie să-i definim mai întâi. Nu ajung doar cifrele și faptul că această generație este deja mai numeroasă decât baby boomers. Un angajator trebuie să cunoască aceste date pentru a-și alinia afacerea la linia timpului.

Când vorbim de un milenial avem 3 cuvinte de precizat:

1) Tehnologie

Milennialii se așteaptă ca tehnologia să funcționeze. Ei au crescut cu tehnologia care practic nu mai crash-uie. Le este greu să priceapă cum e aia să nu ai internet sau să ți se facă ecranul albastru. Ce să mai vorbim de telefonie. Cum e viața fără telefon e un concept SF pentru ei. Așa că luați în calcul asta la amenajarea spațiului de lucru.

2) Sens

Fiind o generație de idealiști au nevoie să știe ce și de ce fac. Filosofia companiei și potriveala cu ea este crucială. Dacă mai există și un scop nobil, acte caritabile sau proiecte inovatoare și cu un scop comunitar din care pot face parte alături de companie cu atât mai bine. Această generație este mult mai generoasă cu cauzele sociale și umanitare, ei donează și iau parte la acțiuni pentru a se simți utili societății ca nici o altă generație anterioară. Vor pune asta chiar în fața unui job mai bine plătit. Atenție, chiar și aici 50% dintre cei ce donează bani pentru diverse cauze o fac cu telefonul, deci tehnologia va fi un centru de interes pentru orice. Ei de acolo își iau inspirație, soclializează cu alții prin online și doresc să împartă ceea ce știu.

3) Responsabilitate

Milenialii sunt obișnuiți cu oportunitatea, cu infinitele posibilități pe care internetul le-a adus. Astfel ca un job monoton și fără posibilitatea de a avansa, fără o viziune măreață în față va fi ultimul loc care să-l atragă pe millennial. Partea bună e că pentru a crește ei sunt dispuși să mute compania cu totul, doar să aibă un scop bine definit și să se simtă valorificați.

Concluzii

Astfel că, să nu tratăm aceaștă generație ca una de narcisiștii, puturoși, demotivați, fără responsabilități și cu o mentalitate de veșnici studenți și interni, cum unii au tendința să-i generalize, mai ales în HR. Tocmai pentru că sunt extrem de curioși și dornici să învețe lucruri noi ei sunt cea mai largă generație de voluntari în diferite proiecte și devin mult mai pregătiți de câmpul muncii încă din studenție decât o altă generație. Ca o paranteză interesantă, atât bețiile cât și viciile precum țigara au scăzut drastic în cadrul acestei generații, tocmai pentru că sunt mai dispuși să-și petreacă timpul învățând ceva nou decât umblând la chefurile studențești.

Critică sau ATU

De asemenea faptul că orice job durează la ei 18 luni nu înseamnă neseriozitate sau lipsă de loialitate, ci mai degrabă plafonare. Dacă nu sunt implicați în ceea ce clădește compania pe verticală nu doar orizontală, nu sunt învățați lucruri noi, nu primesc responsabilități și sunt ignorați atunci cu siguranță își vor lua zborul. Sunt foarte conștienți că nu mai există securitatea muncii pe viață, ci o viață plină de joburi.

Și ca o ultimă critică frecvent adusă vom demonta și lenea sau faptul că nu sunt dispuși să muncească mult ca și fostele generații. Aici nu e vorba de cât, ci de cum. Un millennial nu dorește să lucreze de la 8 la 17, ci oricând, poate la 2 noaptea pentru clienții străini, sau pentru proiecte creative când simte că are inspirație. Dar are nevoie de timpul său de socializare, de cafeaua de la prânz, poate de un birou mobil de la o cafenea, sau de ce nu de posibilitatea de a lucra de acasă. Toate acestea nu înseamnă că nu muncește, dimpotrivă, poate munci mult mai multe ore decât tradiționaliștii de la birou, dar îi lucrează altfel.

Toate acestea sunt o mană cerească pentru angajatori, aceste noutăți la care trebuie cu toții să ne acomodăm pot urca sau strivi o afacere; pot clădi structuri noi productive, sau pot îngropa dinozauri.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Creierul uman

13 lucruri pe care oamenii puternici mental nu le fac!

Ai citit cumva aceasta carte a cercetatoarei si psihoterapeutei Amy Morin, despre ce nu fac oamenii puternici mental? Este o lectura extraordinara care sintetizeaza latura gandurilor, comportamentelor si emotiilor acestor oameni. Cu un astfel de Citește mai mult…

Autosabotaj

Cum poți obține starea de calm la serviciu în 3 pași

Starea de calm la serviciu vine cu nenumărate beneficii. Am postat un slideshow zilele trecute pe facebook despre acest subiect, dar am considerat oportun să dezvoltăm subiectul. Resursele de care dispunem la un anumit moment Citește mai mult…

Cine sunt eu ?

Cum ajungi un mincinos? Efectul mărului stricat

Pentru cei care nu știu scriu o nouă carte (a V-a) – The Theory of Lies – care se dorește a fi un manual și ghid cuprinzător despre minciună și decepție, rolul motivației în toate Citește mai mult…