Platinum Development

Dezvoltare personală în carieră și în viața personală

O poveste frumoasa despre calitatea umana
Mar13

O poveste frumoasa despre calitatea umana

Intr-o noapte furtunoasa acum ceva ani buni in urma, un barbat mai in varsta si sotia sa au intrat intr-un mic hotel din Philadelphia. Incercand sa scape de ploaie cei doi au intrat in hotel si s-au apropiat de receptie pentru a gasi un loc sa innopteze. „E posibil sa primim o camera aici?” – intreba sotul. In spatele tejghelei se afla un barbat prietenos, cu un zambet larg, care dupa ce se uita la cuplu le explica faptul ca erau 3 congrese in oras. „Toate camerele noastre sunt luate,” spuse omul. „Dar nu pot sa trimit un cuplu ca dumneavoastra afara in ploaie la ora 1 noaptea. E posibil sa acceptati sa dormiti in camera mea? Nu e tocmai un suite, dar e suficient cat sa va faca sa va simtiti confortabil in noaptea asta.” Cand cuplul a refuzat, tanarul functionar a insistat. „Nu va faceti griji pentru mine. Ma descurc eu fara probleme.” Astfel cuplul accepta. A doua zi de dimineata, in timp ce barbatul achita nota se intoarse catre functionar si-i spuse, „Esti genul de manager care ar trebui sa fie directorul unui hotel dintre cele mai bune. Cine stie, poate intr-o zi am sa construiesc unul pentru tine.” Functionarul se uita la barbat si zambi. Cei trei au ras cu pofta si apoi fiecare isi vazu de treaba. In timp ce conduceau, cuplul in varsta discuta despre cat de frumos au fost tratati si ca barbatul respectiv era intr-adevar exceptional. Asta deoarece nu este deloc usor sa gasesti oameni care sa fie atat prietenosi cat si de folos. 2 ani au trecut de la eveniment. Functionarul hotelier aproape ca uita de incident cand primi o scrisoare de la barbatul pe care-l gazdui. Acesta ii reaminti de noaptea furtunoasa si ii trimise ca si semn de apreciere bilete dus-intors catre New York, rugand tanarul sa le returneze o vizita. Batranul domn il astepta pe tanar in New York, apoi il duse la coltul dintre Fifth Avenue si Strada 34. Acolo ii arata o cladire noua cu pietre rosiatice, cu turnulete si turnuri de ceas ce indicau catre cer. „Acesta”, spuse barbatul mai in varsta, „este hotelul care tocmai l-am construit pentru ca tu sa-l conduci.” „Probabil glumiti.” – exclama tanarul. „Pot sa te asigur ca nu.” – spuse batranul si zambi cu subinteles. Barbatul mai in varsta se numea William Waldorf-Aster, iar structura magnifica era originarul Waldorf-Astoria Hotel. Cat despre functionarul cel tanar, acesta se chema George C. Boldt si deveni primul manager al lantului hotelier. Tanarul nu si-a putut imagina aceasta turnura de evenimente care urmau sa-l conduca in varful unuia dintre cele mai luxuriante...

Citeşte +
Cateva lectii de viata si afaceri de la Robin Sharma
Feb09

Cateva lectii de viata si afaceri de la Robin Sharma

A sosit timpul sa-l introduc intre oamenii care inspira si pe Robin Sharma, un mentor contemporan de dezvoltare personala (in special leadership), cu a carei ideologie rezonez. Ma refer la conceptul „Leader without title” (Lider fara functie) care inseamna pe scurt asumarea rolului tau in cadrul societatii, indiferent care este titulatura ta pe hartie. Recomand aceasta carte tuturor, e una dintre cartile mele de suflet, chiar daca titlul „Calugarul care si-a vandut Ferrari-ul” este mai atractiv si mai popular. „Lider fara functie” insa este un adevarat mod de viata. Indiferent ca esti inginer, vanzator, spalator de masini, gunoier, antreprenor, fa in asa fel incat munca ta sa devina o arta, sa inspire, sa o faci cu toata responsabilitatea si astfel vei lasa ceva in urma ta, vei deveni un model pentru altii. Pentru a deveni un model in viata ai nevoie sa adopti cateva idei sanatoase despre viata ta, respectiv afacerea ta. Am selectat pentru articolul de fata ideile principale pe care le promoveaza Robin Sharma pentru a avea succes in afaceri si nu numai. Lectii de viata si afaceri de la Robin Sharma → The Swan Effect (Efectul lebedei) = performerii de elita fac in asa fel ca excelenta personala sa para fara efort si fac lucrurile sa se intample atat de gratios precum o lebada pe apa. Cei mai buni fac ca lucrurile sa para atat de simple. Insa precum in cazul lebedei, toata acea munca grea se afla sub suprafata si respectiv, nu se vede. → Cea mai buna modalitate sa creezi rezultate excelente in ariile importante ale vietii consta in practica zilnica. → Cum iti incepi dimineata este foarte important. Poti face un obicei in a-ti analiza sentimentele, gandurile si toate acele lucruri pentru care esti recunoscator. Este un mod extraordinar de a-ti incepe ziua. Ca si sportul sau mancarea sanatoasa. Sau poti asculta 15 minute muzica, fie poti sa faci afirmatii de succes care sa te introduca intr-o stare optima si sa-ti focuseze mintea in directia dorita. → Succesul, fericirea si linistea interioara nu apar pur si simplu, ele trebuiesc create! → „Eu pot!” este mai important decat IQ-ul tau! → Daca tu crezi ca nu poti sa obtii ceva sau sa faci ceva, atunci nu exista nici o sansa sa faci demersurile necesare sau sa intreprinzi actiunile necesare pentru ca acele lucruri sa devina realitate. → Oamenii mari nu-i fac pe ceilalti sa se simta mici. → Niciodata sa nu-ti regreti trecutul, mai degraba pretuieste-l pentru rolul de profesor care ti-a fost. → Daca merita sa te gandesti la viata ta atunci merita sa si scrii despre ea. → Investind in tine este cea mai buna investitie care poti sa o faci. Nu...

Citeşte +
Rolul lui Cupidon în HR
Ian31

Rolul lui Cupidon în HR

Am scris acest articol pentru Ziarul Financiar, doar ca ramanand nepublicat (din varias motive) am decis ca i-a sosit timpul sa prinda lumina aici. Rolul lui Cupidon în HR “Adună echipa de experți” au fost cuvintele după care m-am ghidat când mi-am deschis prima afacere la vârsta de 24 de ani. Dar oare titulatura de expert corespunde și pentru îndeplinirea obiectivelor companiei, deoarece sunt două lucruri diferite. Când intri în lumea afacerilor și lucrezi pentru prima dată cu angajați, te poți lăsa entuziasmat de idei, gânduri, experiența altora și să crezi că le vei face pe toate bine. Asta în cazul în care nu te arunci direct cu capul înainte, doar din fascinația de a avea un business. Ȋnsă realitatea de la fața locului și experiența care ți-o vei forma cu mânuța ta o să-ți dea de gândit. Când vine vorba de resursa umană, realitatea va fi cea care iți va râde în nas dacă nu iei in considerare imaginea de ansamblu. Și anume, atunci când ai de construit un business, forța ta umană va fi și va rămâne cea mai prețioasă investiție. Nu produsul revoluționar, nu cele mai bune idei, ci oamenii lângă care pleci la drum și care rămân lângă tine. Mi-am dat seama cât de mult înseamnă atunci când viziunea ta nu concorda cu cei cu care pornești la drum. Fie că e vorba de partener sau angajat cei care îți sunt alături trebuie să împărtășească, și mai ales să se simtă ca parte a misiunii firmei. Altfel, expertiza lor nu are nici o valoare adaugată. Și cu cât e mai mică firma sau la început de drum cu atât mai important acest aspect, pentru că nu ai prea mulți piloni de rezistență și fiecare om nepotrivit într-o afacere mică poate fi bomba declanșatoare pentru un fiasco. Astăzi, după mai multe afaceri și parteneriate încheiate, și lucrând în industria de training cu oameni care au fiecare dintre ei experiențe practice, companii mai mult sau mai puțin profitabile, am o privire mult mai sănătoasă și avizată asupra găsirii și utilizării resursei umane. Am învățat conceptul simplității absolute, după care pentru a avea o afacere de succes, nu e nevoie de cele mai complicate și extraordinare inovații sau găselnițe care-ți taie respirația, ci de respectarea acelor forțe primordiale care odată urmărite constant și cu perseverența unui taur căpos te vor duce mai repede sau mai târziu la destinație. Așa că am să dezvolt puțin primul pilon de rezistență care nu are altceva în prim plan decât OMUL. Indiferent ce fel de afacere îți construiești trebuie să ai mereu un afiș mare și vizibil în fața ochilor cum că...

Citeşte +
In mintea investitorilor precum Warren Buffet
Ian14

In mintea investitorilor precum Warren Buffet

Intre cititorii acestui blog se afla multi antreprenori, cat si investitori, asa ca acest articol este pentru acestia. Dar stati asa … nu in mod exclusiv. Mai sunt si tineri care doresc sa-si deschida o afacere, care ulterior s-ar putea sa vrea s-o vanda. Sau, pot sa aiba deja o afacere si se gandesc la extindere sau vanzare. Lectia furnizata de Warren Buffet este una care, pe langa faptul ca e simpla si pertinenta, te ajuta sa te directionezi ca perspectiva catre acele investitii care par sigure pentru investitorii priceputi. Si pentru ca suntem la inceput de an, fiecare dintre noi avem planuri proaspete si gandim in avans pentru anul curent. Din acest motiv cateva idei bune nu strica, pentru cei ce activeaza in business sau doresc sa faca investitii mai putin riscante. Si pentru ca Warren Buffet face parte din categoria oamenilor mai controversati, precum e si Donald Trump despre care am scris de asemenea, dati-mi voie sa va dezamorsez din nou, pe cei contrariati ca scriu despre el. Oamenii care ajung foarte sus nu se afla acolo din pura intamplare. Ei au invatat si stiu lectia succesului. Din pacate insa, majoritatea privesc cu ochi urati persoane care au ajuns foarte sus (indiferent de cale) si din cauza asta in mod instinctiv aproape ca refuza sa faca ceea ce fac ei. Numai ca oameni buni, legile universului, legile succesului functioneaza la fel. Daca vrei sa realizezi ceva frumos si maret, tot pe aceleasi legi va trebui sa te bazezi, doar ca ai sansa sa ai cai diferite, dorite de tine. Deci invata ce fac cei mai buni si aplica adaptat pentru a obtine ceea ce vrei tu …, ca sa schimbi lumea ☺ Care sunt avantajele unui business in care merita sa investesti in lumea actuala? 1. Competitivitatea 2. Durabilitatea competitivitatii Suna simplu, dar oare care sunt acele business-uri care pot oferi ambele calitati atat de importante pentru un investitor priceput precum Buffet? Deoarece ne vom raporta atat la produse cat si servicii, sunt 2: 1. cele care dezvolta un produs unic 2. cele care dezvolta un serviciu unic Warren Buffet este dispus sa investeasca in ambele variante, cu conditia ca produsul sau serviciul sa fie – DURABIL. Ce inseamna un avantaj competitiv durabil? Warren foloseste o analogie foarte buna pentru asta. Se cheama “castelul si santul”. Imagineaza-ti ca afacerea in cauza este un castel si este imprejmuit de un sant protector. Acest sant protector il denumit avantaj competitiv, deoarece protejeaza castelul de atacul altor afaceri care ar putea sa fure clientii. Acest avantaj ar putea fi pana si numele brand-ului. Luam ca exemplu Taco Bell (celebrul lant...

Citeşte +
Comunicarea virtuala preambul spre cea reala
Oct03

Comunicarea virtuala preambul spre cea reala

Saptamana trecuta, dupa cum stiti a avut loc Business Days, editia 12, la Cluj-Napoca. Am fost speaker in cadrul workshop-ului comunicare si de-a lungul intregii saptamani am purtat discutii pe aceasta tema. In cadrul event-ului si avand acces la un numar atat de mare de persoane din toate domeniile am ajuns la concluzia ca avem o problema generala la capitolul concepte si intelegere. Incepand de la performanta, motivare si pana la comunicare fiecare intelege altceva. De aceea mi-am si inceput workshop-ul dorind in timp record sa trasam o linie de start. Pentru unii comunicarea e apa de ploaie, in companii de exemplu multi considera ca a face astfel de training-uri e ceva de genul „hai sa mai bifam 2 zile de soft skills”. Dupa altii e o simpla unealta si care nu are mare relevanta in procese. Dupa altii e intelegere, e dialog, schimb de informatii si lista continua pana la tot ce puteti voi sa va imaginati. Insa si ceea ce fac eu acum e comunicare sau preambul spre comunicare. Prezenta mea virtuala si faptul ca foarte multa lume nu ma cunoaste in realitate, sau eu nu-mi cunosc un numar si mai mare de cititori, poate fi interpretata ca o forma de monolog, deoarece lipseste conditia principala a comunicarii „minim 2 persoane”. Numai ca sunt persoane care raspund celor scrise de mine si deci inchid circuitul minim (adica au o reactie, plaseaza un feed-back), dar cel mai frumos e cand ajung sa comunic direct  in astfel de event-uri precum Business Days. E  o mare incantare profesionala si personala sa ajungi la astfel de evenimente si sa vina oameni la tine, care deja te cunosc de pe online si sa ai si tu sansa sa-i vezi la fata. De altfel si eu fac acelasi lucru cu persoane pe care le citesc, le admir, sau le cunosc doar din mediul online. Fraze precum: „oooh, te stiu de pe facebook; sunt abonat(a) la tine pe site si ti-am citit toate articolele/ultimul articol”, sau chiar  „cred ca ne stim de undeva …. aaah acum stiu de unde” sunt tot mai frecvente si duc la o etapa noua de relatie. Astfel ca indiferent ceea ce faci, prezenta ta virtuala te ajuta si va continua tot mai mult sa te ajute, cu cat ne adancim in aceasta era digitala. Zona de confort Am tot mai des discutii cu diverse persoane despre prezenta pe canale online si iesirea din zona de confort. De fapt, discutia aceasta devine atat de frecventa incat m-am decis sa-mi astern raspunsul aici pe hartia virtuala. Adica: astazi daca vrei sa ai cel mai mic impact in viata oamenilor nu-ti mai...

Citeşte +
Puterea unui StartUp
Sep21

Puterea unui StartUp

Se apropie cu pasi repezi Business Days Cluj-Napoca  (25-26 septembrie), si cum aceasta editie pune accent pe startup-uri m-am gandit sa trasez cateva idei oportune si de suport pentru orice antreprenor (si nu numai) aflat la inceput de drum. Startup – un inceput de drum provocator Mi-e tare drag acest subiect, avand in vedere ca am deschis mai multe afaceri in trecut, atat singura cat si in parteneriat, apoi am ajutat la dezvoltarea catorva startup-uri, simtind pe propria piele savoarea parfumata atat de dulce dar si amara, care sta la baza deschiderii unei afaceri. Daca ma intrebati daca as face-o din nou, o sa va raspund „cu siguranta ca da!”. 🙂 Pentru mine fiecare business la inceput de drum este ca un copil aruncat intre adulti, o calatorie in necunoscut, o aventura cu miza si alte metafore similare. Empatizez cu orice startup pentru ca nu e usor la inceput de drum, fie ca ai bani sau nu, parteneri sau nu, pozitie buna pe piata sau nu, te vei impiedica de cate un set diferit de probleme in functie de avantajele si dezavantajele cu care pleci la drum. Acum insa as vrea sa va dau doar 2 idei care mi-au folosit mie personal ca lectii si m-au ajutat in perioadele grele de inceput. Ele nu substituie existenta unui plan, insa sunt acele ingrediente care chiar dau puterea unui startup si te fac capabil sa urmezi planul si sa ajungi acolo unde ti-ai propus. Sunt doar 2 esentiale, si sincer, daca pleci cu ele la drum e posibil orice. Dar cand spun sa pleci cu ele la drum inseamna sa te inhami mental si sufleteste la ele, sa le integrezi in tine, altfel daca e doar pur teoretic pe sablonul “stiu, stiu …” nu ajunge. 1)  Accepta-ti soarta! Si anume, sa constientizezi foarte bine la ce fel de drum de imbarci si sa fie digerabil pentru tine. Aici ma refer neaparat sa ai un termen, un deadline pentru perioada cat esti dispus sa te “sacrifici”. Daca nu ai acest termen stabilit si acceptat de “sufletul” tau, o sa-ti fie foarte greu si vei avea mereu momente cand o sa-ti vina sa renunti si chiar o vei face daca nu ai stabilit mai intai criteriile. 2) Ce nu vezi nu inseamna ca nu exista! Aici ma refer la perseverenta prin pasi mici de bebe. Imbarcata(a) cu prima “lectie” ai doar de perseverat pe urmele a ce ti-ai propus. Retine lectia de la semintele plantate. Taranul pune samanta in pamant si o uda apoi in fiecare zi, chiar daca aparent uda doar un petec gol de pamant. Insa din acel petec de “nimic” la un...

Citeşte +
Ce faci cand nu stii ce sa faci? – studiu de caz
Sep05

Ce faci cand nu stii ce sa faci? – studiu de caz

Nu m-am apucat de traduceri, in schimb m-a captat acest studiu de caz prin relevanta subiectului, de aceea am considerat util ca in loc sa-l tin pentru mine sa traduc din el si sa vin cu completarile de rigoare. Deci ce faci cand nu stii ce sa faci? E o situatie cu care ne confruntam toti din cand in cand, si in loc sa ne scoatem peri albi e bine sa aflam ca exista si altii in aceasta situatie, mai mult chiar, exista un studiu competent pe acest subiect. Studiul se refera la analogia dintre un antreprenor incepator si unul in serie, dar aplicabilitatea modului de gandire se poate replica in orice fel de situatie de incertitudine. Nesiguranta in a nu stii ce sa faci te duce pe un drum confuz in care nu ai GPS si nu ai o harta clara despre ce si cum. Se pare insa ca cei mai „experti” in a descalci situatiile de incertitudine se dovedesc a fi antreprenorii. Dar si intre acesti exista o nisa, pentru ca tu poti incepe o afacere, ea nu merge si o inchizi – dar ai fost antreprenor cica. Nu asa … Antreprenorii in serie (de la 2 afaceri de succes in sus) sunt cei care sunt cei mai deschisi si capabili sa faca fata incertitudinilor. Pentru ca ei sunt constienti ca nimeni nu le va garanta succesul afacerii lor si ca pentru a reusi e nevoie sa fi flexibil si deschis situatiilor care-ti pot scapa de sub control. Dar nu preaslavirea antreprenoriatului e mesajul central, ci intratul si descusutul mintii acestui antreprenor in serie, ce face acesta in situatii de incertitudine si ce il face sa fie bun in luarea deciziilor. Replicand modelul putem sa-l folosim ori de cate ori ne confruntam cu situatii de indecizie, confuzie, lipsa de hotarare in decizii. Si e valabil nu doar in plan profesional, ci si personal. S-ar putea ca modelul sa contravina multor lectii invatate (ca la carte) si nu toata lumea sa fie de acord, dar cu siguranta e o varianta alternativa pentru cei care vor sa se dezvolte si sa cunoasca si alte harti mentale. Incepem cu o mica paralela de gandire. Ce face majoritate lumii cand incepe o afacere? Se gandeste la potentialul castig. Ce face un antreprenor de succes? Se gandeste la conceptul de „pierdere acceptabila”, adica la cat isi poate permite sa riste cu acea afacere fara ca lucrurile sa scape de sub control si viata sa sa devina un total haos. Acest mod de gandire tine nivelul de pierdere pe minim, pentru ca niciodata nu vei pierde mai mult decat erai oricum dispus s-o faci....

Citeşte +
Business Days Craiova 2013 – O poveste romantata despre business
Iun25

Business Days Craiova 2013 – O poveste romantata despre business

Dupa cum unii dintre voi ma stiti deja, imi place sa fac lucrurile putin mai altfel, asa ca iata un nou articol business, dar scris pe suflet, sau pe „corazon” mai latineste asa 🙂 Citandu-mi mentorul de suflet, Jim Rohn: “Tu esti media celor 5 oameni cu care-ti petreci marea parte a timpului”. Extrapoland de la acest citat nu avem decat sa ne uitam in jur, sa studiem grupurile de oameni si sa descoperim un tipar care intotdeauna exista, cand ai ochii dezvoltati sa vezi asta. Fa un simplu exercitiu. Gaseste-ti 5 oameni de succes pe care-i admiri, de oriunde, din orice domeniu. Cu cat poti afla mai multe informatii despre ei cu atat mai bine. Odata identificati apuca-te si cauta sa vezi care este anturajul acelor persoane, cine sunt persoanele cele mai apropiate langa care acele persoane isi petrec majoritatea timpului. Fa la fel cu 5 oameni pe care-i displaci/detesti, sau a caror viata nu ai vrea s-o ai sub nici o forma. Si apoi fa acelasi lucru. Si dintr-o data vei avea o revelatie. Acel mare adevar, dupa care cei ce se aseamana se aduna. Daca anturajul tau nu corespunde obiectivelor tale de viata, poti incepe oricand sa-ti imbunatatesti acest anturaj, incepe cu o singura persoana pe care o admiri si care te poate inspira. Aceste persoane sunt cel mai adesea cele care sunt pozitive, ambitioase si care te pot sustine in drumul tau intr-o forma sau alta. Cele care iti acorda credit si iti sunt alaturi atunci cand vrei sa-ti iei zborul si sa-ti realizezi visele marete. Cele care nu rad de tine si nu te ironizeaza atunci cand expui ceva care aparent ar putea parea prea indraznet sau irealizabil. Cum poti romanta o intalnire de business ? Suna oarecum nefiresc? Cum poti sa romantezi un eveniment de business precum Business Days? Eu pot. Imaginati-va totul din prisma networkingului. Adica magia in a cunoaste oameni, atunci cand vrei sa-i cunosti cu adevarat. Daca te duci cu o astfel de atitudine si entuziasm vei avea parte de multe surprize. Pe langa faptul ca poti sa-i cunosti in persoana pe cei pe care-i admiri sau ti-ai propus sa-i cunosti de acasa, poti ajunge sa cunosti persoane care nu erau pe lista ta, insa s-au dovedit a fi adevarate surprize placute la locul faptei. Si daca iti faci bine treaba de networker, ajungi sa cunosti oameni si sa legi relatii autentice si bazate pe reciprocitate. Desigur, nu intotdeauna persoanele cu care considerai ca te intelegi vor deveni prietenii, colaboratorii, mentorii tai. S-ar putea ca pur si simplu sa nu se lege nimic intre voi, insa poti avea surprize ca...

Citeşte +
File de jurnal personal – din reteta mea de succes
Iun18

File de jurnal personal – din reteta mea de succes

Initial am vrut sa scriu o postare pe facebook despre astazi, si a iesit in final un articol pentru toata lumea 🙂 O noua fila din jurnalul personal, poate ar trebui sa deschid o noua categorie de articole din aceasta perspectiva. Asa ca o sa ma apuc sa scriu repede, deoarece acest articol nu era planificat si as vrea sa postez inainte de miezul noptii. Va scriu, mancand cirese, prospat cumparate de la piata, cirese „made in Romania”, foarte gustoase; din acelea pietroase si fara „carne” deocamdata:) Incepem: Azi am fost la sala!!! Stiu ca nu e mare scofala in afirmatia asta, insa in acest an am facut compromisul de a face sport pe unde apuc si nu am ajuns la o constanta intr-un cadru organizat, cum s-ar spune 🙂 In fiecare an am sezoane de sala si ele incepeau mult mai repede, cu exceptia acestui an, deci am spart azi gheata si sunt foarte fericita. Preocupata de cresterea unui business am facut compromisul de a face sport prin casa, camere/sali de hotel, parcuri, etc. Si va explic frumos si simplist ratiunea mea deoarece seamana mult cu cea al unui business plan. In momentul cand incepi un lucru trebuie sa ai in vedere si evaluarea intregului cadru, context, etc. Asa si eu. De fiecare data cand ma angajez sa merg la sala imi fac un abonament, asta inseamnand o decizie pe termen cel putin mediu. Pentru ca acest angajament sa poata fi onorat aveam nevoie sa imi pot aloca un minim de 2 prezente saptamanale la sala, pe termen mediu dupa cum va spuneam. La o prima vedere pare rezonabil, insa daca intri putin in detaliu, asta insemna 3 ore minim/zi. Cele 3 ore nu sunt deloc multe, mai ales cand stai 40 de minute doar pe banda (ca si incalzire). Adaugi drumul dus-intors, imbracat, dezbracat, dus, si imediat se fac cele 3 ore. Iar daca aleg sa mai fac o piscina, sauna, alte cele, ajung la 4 -4 1/2 ore. Ceea ce cu deplasarile si agenda mea nu era posibil pentru un angajament mai mult de 2 saptamani.[socialring]Asa ca optiunea mea nu era sa abandonez, atata vreme cat sportul face parte din viata mea si promovez acest stil de viata. Si v-am explicat mai sus cum am inlocuit sala, eficientizand timpul cu minute furate prin diverse locatii la indemana. La fel cum facea de altfel si dragul meu mentor, Jim Rohn. Intr-o dimineata acesta era, ca de obieci pe drumuri, intr-o tara straina, intr-un hotel strain. Si nu se simtea bine, era obosit si putin racit dupa o perioada foarte aglomerata. I s-a spus: „Domnule Rohn, ati putea...

Citeşte +
Esti destul de sus ca sa nu faci nimic?
Iun11

Esti destul de sus ca sa nu faci nimic?

Un vultur se odihnea pe o creanga sus intr-un copac, facand exact nimic. Un iepure veni sub copac si privind la vultur il intreba: „Auzi vulture, nu pot si eu sa stau ca tine asa si sa nu fac nimic?” „Cum sa nu!”, raspunse vulturul. Zis si facut, iepurele se intinse sub copac la odihna. Dintr-o data aparu o vulpe, inhata iepurasul si-l manca. Morala? Ca sa poti sta si sa nu faci nimic trebuie sa fii foarte, foarte sus. Cred ca deja v-ati dat seama unde bat cu acest articol. Si intrebarea de mai sus e cu dublu tais, veti vedea 🙂 Observ in jurul meu oameni care nu pot arata nimic, n-au cu ce se lauda vorba aceea, dar se comporta de parca ar fi mari vulturi sus in ceruri. Tot aceste persoane sunt cele care fac si cea mai mare galagie atunci cand dintr-o data apare ceva, vine o „vulpe”, un pericol, ceva se schimba si ii scot fortat din monotonia vietii lor fara sens. Mi se pare super interesanta aceasta discrepanta intre vociferare si a avea ce spune cu adevarat. Acestea sunt persoanele care nu cunosc consecintele actiunilor lor si efectele asupra celorlalti. Vezi asta intre vecini, prieteni, familii, etc. Vezi o gramada de iresponsabilitate. Vezi parinti care fac copii din orice alt motiv decat a creste un urmas valoros si care se poate descurca singur. Vezi grupuri care in orice moment liber se duc la bere, cluburi si cand e sambata, nu exista nici o alta forma de investitie de timp decat mersul la chef, betie si intors la ora 4. Pe urma acesti oameni trebuie sa intreprinda responsabilitati in familiile lor, sau la locul de munca. De unde, daca nu exista o conduita implementata in ei si in alte arii ale vietii? Dar cand dintr-o data se intampla ceva sa-i auzi ce vocifereaza si dau vina in stanga si in dreapta. Un om cu cat devine mai responsabil de viata lui, cu atat devine mai cumpatat, rezervat in judecati, vorbe aruncate si reactii necontrolate. Cu cat este mai responsabil are mai mult discernamant in a face diferenta, cand poate sa se odihneasca si cand poate sa vorbeasca. Cu cat esti mai responsabil cu atat devii mai modest in caracter, cu cat esti mai iresponsabil cu atat esti mai falos si te crezi buricul targului. Cred ca sunt cateva constatari pertinente din viata reala, si nu e nevoie de cat sa deveniti receptivi si buni observatori timp de macar o saptamana ca sa aveti revelatia asta. E foarte usor. Modalitati care ne transforma in facatori de nimic: 1. Frica de esec Decat sa se...

Citeşte +